Pre pola sata na prelazu kod spensa, starija žena od oko 60 godina gura bebu u kolicima ide mi u susret, prilazi duplom pešačkom, zeleno se završava, ona vidi i požuruje, trči s kolicima, kreće u prelazak na već crveno. Mislim se ja kud žuri, i šta joj treba da stoji sad na razdelnom ostrvu, okrenem se, a ona trči preko drugog dela prelaza, gde je vozilima već krenulo zeleno, automobil se jedva zaustavio pred njom, ona se vratila nazad na ostrvo... Neki ljudi ne zaslužuju život koji im je dat kad ga tako malo cene. Roditelji deteta koje je baba danas šetala prepodne oko spensa nek nadju drugu dadilju.
Tužno je da ne znate propise.
Biciklista je u potpunosti zaštićen zakonom na pešačkom prelazu AKO GURA bicikl.
Ako ga vozi A NE POSTOJI BICIKLISTIČKA STAZA na pešačkom prelazu (uporedo sa pešacima) onda je situacija bitno drugačija: to je onda prekršaj.
Nikad mi nece biti jaso kako covek (pesak, biciklista) ima hrabrosti da ide naslepo preko pesackog znajuci da moze da ga udari tona metala (auromobil) koja se krece nekom brzinom. Tu nema ko je u pravu nego ko moze biti povredjen. Uvek treba biti oprezan u saobracaju.
Pešak ili biciklista u biciklističkoj traci koji prelazi raskrsnicu kada je upaljeno zeleno svetlo za njega i pešake ima pravo prvenstva na sva ostala vozila koja u tom trenutku mogu da ga ugroze. I na ove što mu dolaze s leva i imaju uslov za desno, i one što mu dolaze sa čela i imaju takođe uslov desno, i naravno na one koji mu dolaze s leđa i skreću levo.
Nema tu mnogo filozofije. Na pešačkom bez biciklističke trake biciklista mora da siđe i pređe gurajući bicikl (npr. pešački prelazi u Novosadskog sajma).
Naravno, u svakom momentu treba čovek da pazi na sebe...
Vozim jutros auto ul.Slobodana Bajica iz pravca B.Cosica ka Micurinovoj. Nailazim na raskrsnicu sa Marodicevom, imam prednost, vozim manje od 40 km/h. U jednom trenutku klinac oko 12-13 god nenormalnom brzinom prolece ispred mene na bajsu Marodicevom ka N.Sajma, ne okrenuvsi glavu ni levo ni desno. Stisnuh kocnicu do iznemoglosti. Dok sam dosao sebi klinac nestade. Hvala ti Boze sto ne prodjoh sekundu ranije. Posle mi je bilo krivo sto nisam odmah dosao sebi i pojurio za njim da ga stignem i potrazim broj tel njegovih roditelja. Mali je imao srece danas a i ja sa njim a kako ce nam svima biti sledeci put sa ovakvim biciklistima i vozacima Bog samo zna.
Onaj ko tvrdi da biciklista mora da sidje sa bajsa na pesackom prelazu i ako postoji biciklisticka staza, taj zaista nije u stanju ni malo da razmislja. Poenta saobracaja je da se sto pre covek prebaci iz tacke A u tacku B, a ovom tvrdnjom je onda obesmisljen glavni temelj. Za vreme trajanja zelenog svetla, moze nas 80 da se proveze preko semafora ili 10 da pregura. Da li isto pravilo mozete da zamislite sa automobilima (da moraju da guraju preko raskrsnice)? Naravno da ne, jer je to van svake pameti, isto kao sto je i ova tvrdnja vezana za bicikliste i silazak sa istog na bici stazi.
"Bez obzira na ovu priču, moram gospodi koja tvrde da biciklista ne sme da vozi pešačkim prelazom nešto objasnim" - nema potrebe - taj izdvojeni deo pešačkog prelaza se zove biciklistička traka, i namenjen je kretanju bicikala. No, to i dalje ne menja činjenicu da je bicikl vozilo, na koja se primenjuju pravila ZOBS kao i za druga vozila, odnosno - bicikl nema a priori prednost u odnosu na druga vozila. Drugim rečima - biciklista ne mora da "postane" pešak (da siđe sa bicikla) da bi prešao ovu stazu, ali nema prednost u odnosu na druga vozila samo zato što je na biciklističkoj traci.
Da li ste ze zapitali zašto je pešaku zabranjeno da pretrčava pešački prelaz, pa pokušajte sami da nađete neku paralelu sa trčanjem pešaka i kretanjem bicikala...
Zašto je toliko teško reći i u vesti i u komentaru da je biciklista/pešak/vozilo (potpuno svejedno) prošao na CRVENO i udario ga je auto tj izazvao je saobraćajnu nezgodu.
Jel to toliko teško?
Jel bitno dal je vozio ili nije?
Jel bilo šta drugo bitno osim da je prošao na CRVENO!!!!
Danas vozači voze sa telefonima, žure, zveraju naokolo, a posebno ne obraćaju pažnju kad presecaju biciklističku stazu prilikom izlaska sa parkinga ili iz sporednih ulica... Sa druge strane, biciklisti voze sa slušalicama u ušima, ne gledaju, čak sam viđao i likove koji ukoso voze preko raskrsnica. Takođe, mnogi pešaci i biciklisti prelaze na crveno najopuštenije.
Bez obzira na ovu priču, moram gospodi koja tvrde da biciklista ne sme da vozi pešačkim prelazom nešto objasnim. Naime, biciklisti ne voze pešačkim prelazom. Kada sledeći put budete bili na raskrsnici gde postoji biciklistička staza, obratite pažnju. Postoji prvo obeleženi pešački prelaz, tj. "Zebra". Pored "Zebre" nalazi se deo prelaza koji je neobeležen, a koji predstavlja deo prelaza kuda voze biciklisti, a taj prelaz je obično u nastavku biciklističke staze. Nakon tog dela za bicikliste imate neku vrstu "mini zebre", tj. obeležen deo belim kvadratima koji označava kraj prelaza za pešake i bicikliste i granicu do koje automobili moraju da stanu kada pešaci imaju zeleno.
Dakle, biciklisti uglavnom voze tim delom prelaza, koji je i predviđen za njih. Za one koji ne žele ili ne mogu da shvate ovo, neka odu na raskrsnicu Jevrejska-Bulevar Oslobođenja. Tu je ovaj "neobeleženi" deo prelaza za bicikle ofarban crvenom bojom.
Kada postoji sam pešački prelaz bez biciklističke staze, tada je biciklista dužan da siđe sa bicikla i pregura ga preko pešačkog.
Ludilo ko sve vozi danas.
da gospodine marko, izleteo. kad mu je bilo crveno jer je ocito autmobilima bilo zeleno. jasno sad? inace za gospodina sto kaze da bicilista nije pesak na pesackom ukoliko vozi. netacno. tamo ima i staza za bicikle u okviru pesackog sto mu daje ista prava kao i pesacima. sve jedno, ako je zeleno za pesake, za automobile je uslovno tako da ga mora svakako propustiti
Biciklista mora pešački prelaz da prođe peške gurajući bicikl (zato se zove pešački prelaz), osim ako prelaz ima obeležen biciklističku stazu (uglavnom su to bulevari) u tom slučaju može da preveze bicikl preko prelaza. Biciklisti često sam svedok izleću na pešački prelaza bez zaustavljanja misleći da svako može da se zaustavi. U svakom slučaju u pravu su oni koji kažu da nedostaje saobraćajne kulture i obrazovanja svima, negde je nestalo ono pravilo prvo pogledaj levo pa desno kad prelaziš ulicu. Na kažem da je biciklista kriv niti da je vozač kriv, ali da su oboje barem malo pazila , možda bi sve bilo drugačije.
Kako bre "izleteo"!? Izleteo na pešački prelaz? Kakav semafor, kakvo izletanje.... Oduzeti mu momentalno automobil, vozačku doživotno i poslati ga u zatvor. Pa tako i sledećem kome neko "izleti na pešačkom prelazu" i da vidiš kako će da se pazi....
24) pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak pešaka preko kolovoza
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača
Normalno je da pešački prelaz koriste pešaci. Biciklista nije pešak. Biciklista je pešak samo kada se ne nalazi na biciklu. Biciklista na biciklu čini vozilo kao i svako drugo, i koje nema prednost u odnosu na druga vozila samo zato što se nalazi na biciklističkoj traci, ukoliko znakovima nije drugačije određeno.
ovo nesto ne stima, tu nema uslov tako da nije auto mogao da ga udari u toj brzini. ili je biciklista izleteo ili auto prosao na crveno. a nije prosao na crveno jer jer iza taxista tako da je semafor bio otvoren. verovatno je covek izleteo
Bas to. Saobracajna kultura ne postoji. Svako jutro idem peske na posao, i prelazim nekoliko pesackih prelaza. To je uzas, retko ko pomislja da uspori na pesackom prelazu, gde ja kao pesak imam apsolutno pravo. Ali da se toga drzim, vec bi davno bio mrtav.
Saobraćajna kultura nam je jako niska. Svakodnevno vidjam vozače koji voze i pričaju mobilnim, bicikliste koji prelaze preko pešačkog, pešake koji pretrčavaju van pešačkog. Tu nam niko ne može pomoći, do mi sebi sami. Ne piše šta se tačno desilo, ko je kriv, ali nadam se da će sve proći najbolje moguće.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Biciklista teško povređen u udesu na Detelinari
Autor: 021.rs
Novi Sad
•11.09.2018.
•10:09 > 10:29
Komentari 26
hm
Znalac
Tužno je da ne znate propise.
Biciklista je u potpunosti zaštićen zakonom na pešačkom prelazu AKO GURA bicikl.
Ako ga vozi A NE POSTOJI BICIKLISTIČKA STAZA na pešačkom prelazu (uporedo sa pešacima) onda je situacija bitno drugačija: to je onda prekršaj.
sabe
Futog
Tata Ikun
Nema tu mnogo filozofije. Na pešačkom bez biciklističke trake biciklista mora da siđe i pređe gurajući bicikl (npr. pešački prelazi u Novosadskog sajma).
Naravno, u svakom momentu treba čovek da pazi na sebe...
Vlada
neko
Djura
Neko
Da li ste ze zapitali zašto je pešaku zabranjeno da pretrčava pešački prelaz, pa pokušajte sami da nađete neku paralelu sa trčanjem pešaka i kretanjem bicikala...
qwerty
Jel to toliko teško?
Jel bitno dal je vozio ili nije?
Jel bilo šta drugo bitno osim da je prošao na CRVENO!!!!
Neko
Bez obzira na ovu priču, moram gospodi koja tvrde da biciklista ne sme da vozi pešačkim prelazom nešto objasnim. Naime, biciklisti ne voze pešačkim prelazom. Kada sledeći put budete bili na raskrsnici gde postoji biciklistička staza, obratite pažnju. Postoji prvo obeleženi pešački prelaz, tj. "Zebra". Pored "Zebre" nalazi se deo prelaza koji je neobeležen, a koji predstavlja deo prelaza kuda voze biciklisti, a taj prelaz je obično u nastavku biciklističke staze. Nakon tog dela za bicikliste imate neku vrstu "mini zebre", tj. obeležen deo belim kvadratima koji označava kraj prelaza za pešake i bicikliste i granicu do koje automobili moraju da stanu kada pešaci imaju zeleno.
Dakle, biciklisti uglavnom voze tim delom prelaza, koji je i predviđen za njih. Za one koji ne žele ili ne mogu da shvate ovo, neka odu na raskrsnicu Jevrejska-Bulevar Oslobođenja. Tu je ovaj "neobeleženi" deo prelaza za bicikle ofarban crvenom bojom.
Kada postoji sam pešački prelaz bez biciklističke staze, tada je biciklista dužan da siđe sa bicikla i pregura ga preko pešačkog.
Ludilo ko sve vozi danas.
Vladimir
Komifo
mrk
da gospodine marko, izleteo. kad mu je bilo crveno jer je ocito autmobilima bilo zeleno. jasno sad? inace za gospodina sto kaze da bicilista nije pesak na pesackom ukoliko vozi. netacno. tamo ima i staza za bicikle u okviru pesackog sto mu daje ista prava kao i pesacima. sve jedno, ako je zeleno za pesake, za automobile je uslovno tako da ga mora svakako propustiti
svedok
Vest je neispravna. Stariji pripadnik romske nacionalne manjine je presao pesacku stazu na svoje crveno.
vozač
GRAĐANIN
member
UVEK treba voditi racuna, ali bukvalno UVEK treba cuvati sebe, bez obzira da li si pesak na pesackom, ili imas prednost ili ti je crveno. UVEK.
I NIKADA ne treba reci "idem, bas me briga, imam prednost".
Marko
Neko
24) pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak pešaka preko kolovoza
32) bicikl je vozilo sa najmanje dva točka koje se pokreće snagom vozača
Normalno je da pešački prelaz koriste pešaci. Biciklista nije pešak. Biciklista je pešak samo kada se ne nalazi na biciklu. Biciklista na biciklu čini vozilo kao i svako drugo, i koje nema prednost u odnosu na druga vozila samo zato što se nalazi na biciklističkoj traci, ukoliko znakovima nije drugačije određeno.
I sam sam biciklista...
Hs
mrk
Marko
Hej... Znaš kako... udario je nekoga kolima.... na pešačkom prelazu.... šta tu ima da nije jasno ko je kriv??
neki_tamo
Jan 45
neko
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H